Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obrazová politická satira v českých médiích
Zamouřilová, Klára ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Obrazová politická satira v českých médiích představuje jednotlivé typy obrazové satiry, které se v českých médiích postupně využívaly, a zařazuje je do historického kontextu. Politickou satiru začne podrobně zkoumat od padesátých let 20. století v souvislosti s etablováním komunistického režimu v Československu. Největší prostor ale věnuje digitální době. Popisuje technologické proměny, které měly vliv na vznik nové formy satiry, fotomontáže. V práci je hodnocena fotomontáž předem přiznaná. Nejprve ji představuje na příkladech tradičních médií a posléze se posune k nové možnosti publikování, do prostředí internetu. Obsahy webových stránek s mediální tematikou už tvoří i "amatérští" novináři. Práce se zaměří na produkci jednoho z tvůrců občanské žurnalistiky v prostředí internetu, Tea Adamy, který svými montážemi komentuje politické dění. Analýzou jeho fotomontáží zjišťuje, na která témata autor reaguje a jakým způsobem je zpracovává. Podrobuje důkladnému rozboru kategorii Celebrity/Poblitici a hledá motivy, které se v jeho obrazech opakují. Výstupem je ucelený náhled do autorovy tvorby.
Odposlechy jako nový fenomén v médiích
Lang, Václav ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
(abstrakt) Práce pojednává o etických a legislativních hlediscích v případech, kdy sdělovací prostředky uveřejňují informace získané prostřednictvím skrytých nahrávacích zařízení a odposlechů. Zaměřuje se zejména na situace, kdy je předmětem zájmu veřejně činná osoba. Konkrétně je v práci konfrontován postup časopisů Respekt a Týden v takzvané obálkové kauze, která zasáhla politickou scénu v roce 2011.
Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz
Šimáček, Jaroslav ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Jaroslav Šimáček - Abstrakt diplomové práce Diplomová práce "Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz" analyzuje mediální obraz prezidentů ČR Václava Havla a Václava Klause v časopise Týden. Po vymezení role prezidenta v českém politickém systému a seznámení s konkrétními hlavami státu v životopisné části se autor zabývá rolí a funkcí médií v současném světě. Objasňuje přitom způsoby mediální komunikace a vytváření mediálních obrazů. Následně zkoumá nové technologické možnosti médií a postup při obsahové analýze médií, která je vybraná jako hlavní metoda. V metodologické části autor sestavuje hypotézy, týkající se mediálního obrazu prezidentů ČR, popisuje konkrétní metody práce a charakterizuje vybrané médium. Zvoleným výzkumným obdobím je druhé funkční období obou prezidentů. V praktické části se autor snaží stanovené hypotézy dokázat nebo vyvrátit. Výzkum probíhá především v internetovém archivu časopisu Týden, který obsahuje data od roku 1994 a je poměrně přehledný. Cílem práce je vytvoření mediálního obrazu Václava Havla a Václava Klause ve vybraném médiu. Klíčová slova: prezident, Česká republika, Václav Havel, Václav Klaus, média, mediální obraz, obsahová analýza, Týden
Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011
Tůmová, Michala ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011 zkoumá metodou kvantitativní obsahové analýzy médií četnost inzerce reklam všech ekonomických subjektů, které v týdenících Respekt, Reflex a Týden inzerovaly. Časové rozmezí bylo stanoveno na červen 2007 až červen 2011. Cílem této práce je zjistit chování těchto subjektů před krizí, v jejím raném počátku až do její přibližné poloviny. Teoretická část práce přináší vysvětlení příčin finanční krize, vysvětluje vztah mezi inzercí a médii, popisuje vývoj vybraných periodik a seznamuje čtenáře s metodou výzkumu. Empirická část předkládá a ilustruje výzkumem získaná data, ze kterých jsou pak vyvozeny závěry. Vyhodnocením výzkumu bylo docíleno jasných závěrů, které dokazují vliv finanční krize na ekonomické subjekty.
Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011
Tůmová, Michala ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011 zkoumá metodou kvantitativní obsahové analýzy médií četnost inzerce reklam všech ekonomických subjektů, které v týdenících Respekt, Reflex a Týden inzerovaly. Časové rozmezí bylo stanoveno na červen 2007 až červen 2011. Cílem této práce je zjistit chování těchto subjektů před krizí, v jejím raném počátku až do její přibližné poloviny. Teoretická část práce přináší vysvětlení příčin finanční krize, vysvětluje vztah mezi inzercí a médii, popisuje vývoj vybraných periodik a seznamuje čtenáře s metodou výzkumu. Empirická část předkládá a ilustruje výzkumem získaná data, ze kterých jsou pak vyvozeny závěry. Vyhodnocením výzkumu bylo docíleno jasných závěrů, které dokazují vliv finanční krize na ekonomické subjekty.
Zpravodajský servis českých médií při návštěvě čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v ČR - případová studie: Empresa Media
Motejlek, Ondřej ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce si dává za cíl analyzovat zpravodajský servis médií ze skupiny Empresa Media při třídenní návštěvě čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v březnu 2016 v ČR. V Emprese měla v době návštěvy podíl 49 procent čínská finanční společnost CEFC. Návštěva čínského prezidenta v Praze byla mediálně velmi sledovanou událostí, a to nejenom v souvislosti s oficiálním programem. V hlavním městě se v průběhu tří dní odehrála řada demonstrací proti politice Číny, protestních akcí a došlo i na četné potyčky mezi příznivci čínského prezidenta a jeho odpůrci. Média ze skupiny Empresa Media ale tyto události téměř bez výjimky ignorovala. Jakékoliv projevy nesouhlasu s návštěvou čínského prezidenta nebo politikou Číny v jejich zpravodajství chybí. Kromě toho nedávala prostor ani politikům a odborníkům, kteří kritizovali formu přijetí Si Ťin-pchinga nebo jiné záležitosti týkající se Číny obecně. Vyplývá to z analýzy zpravodajského servisu tří vydání týdeníku Týden, jeho internetové verze Týden.cz v období od 21. března 2016 do 3. dubna 2016, zpravodajství televize Barrandov ve stejném období a online přenosu na webu Týden.cz. Ještě výrazněji tento fakt vynikne při srovnání se zpravodajstvím dalších velkých českých médií.
Obrazová politická satira v českých médiích
Zamouřilová, Klára ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Obrazová politická satira v českých médiích představuje jednotlivé typy obrazové satiry, které se v českých médiích postupně využívaly, a zařazuje je do historického kontextu. Politickou satiru začne podrobně zkoumat od padesátých let 20. století v souvislosti s etablováním komunistického režimu v Československu. Největší prostor ale věnuje digitální době. Popisuje technologické proměny, které měly vliv na vznik nové formy satiry, fotomontáže. V práci je hodnocena fotomontáž předem přiznaná. Nejprve ji představuje na příkladech tradičních médií a posléze se posune k nové možnosti publikování, do prostředí internetu. Obsahy webových stránek s mediální tematikou už tvoří i "amatérští" novináři. Práce se zaměří na produkci jednoho z tvůrců občanské žurnalistiky v prostředí internetu, Tea Adamy, který svými montážemi komentuje politické dění. Analýzou jeho fotomontáží zjišťuje, na která témata autor reaguje a jakým způsobem je zpracovává. Podrobuje důkladnému rozboru kategorii Celebrity/Poblitici a hledá motivy, které se v jeho obrazech opakují. Výstupem je ucelený náhled do autorovy tvorby.
První rok Miloše Zemana ve funkci prezidenta očima publicistiky ve vybraných českých týdenících
Havlová, Laura ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
(abstrakt) Přímá volba prezidenta v České republice s sebou přinesla změny zákonů, nový způsob vedení volební kampaně i celkový pohled na prezidentskou funkci. Už dlouho před samotnou volbou se odborná veřejnost a z nezanedbatelné části i veřejnost laická rozdělily na její zastánce a odpůrce. Když byl pak zvolen prezidentem Miloš Zeman, který je bezesporu silnou osobností vyvolávající emoce, vyhrotily se názory ještě více. Tato bakalářská práce si dala za cíl zjistit, zda se právě přímá volba a osobnost v ní zvoleného prezidenta promítla i do obsahů médií. Pro výzkum byly zvoleny čtyři týdeníky, Instinkt, Reflex, Respekt a Týden, ve kterých autorka sledovala první rok Miloše Zemana v roli prezidenta. Zároveň ve stejných periodikách zkoumala i první rok prezidenta předchozího, Václava Klause, a poznatky z obou sledovaných období porovnala. Srovnávala počty článků, jejich rozsah, téma, citové zabarvení, obrazový doprovod a autory a také titulní strany prezidentům věnované. Pro úplnost informací a mnohdy potřebný kontext je v práci uvedena také osobní a profesní biografie Miloše Zemana a informace o přímé volbě prezidenta v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.